ابطال بخشنامه رعایت حقوق شهروندی

يکشنبه 1 مرداد 1396
20:10
Gundersen Justice

اخبار منتشر شده توسط پلیس موعظه و رانندگی ناجا حاکی از آن است که راهور در مورد ابطال بند ٢ بخشنامه بازرسی توضیحاتی ارائه نموده است .

به گزارش وب سایت اتومبیل , پلیس راهور ناجا ذکر کرد : در باب رأی هیئت همگانی دیوان عدالت اداری در ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ بر اساس ابطال بند ۲ بخشنامه ۱۷ مهرماه ۹۲ بازرسی پلیس راهور ناجا با قضیه رعایت ﺣﻘﻮق ﺷﻬﺮوﻧﺪي به استحضار می‌رساند :

«۱ - صرفاَ بند ۲ بخشنامه فوق مدنظر هیئت همگانی دیوان عدالت اداری بوده است , در حالی که در بعضا خبر‌ها به ابطال کل بخشنامه اشاره شده بود .

۲ - در بخشنامه نام برده با محوریت حقوق شهروندی بدواً به ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اشاره شده و توصیه و تأکید گردیده است که توقف خرید خودرو فروش خودروها بوسیله افسران و جايگاه داران مجاز صرفا در طول ارتکاب تخلفات از سمت راننده اجرایی گردد و رانندگانی که قانون ها ارشاد ورانندگی را رعایت می کنند برای همه , بالاخص برای پلیس , متشخص بوده وهیچ گونه توقفی از جانب پلیس برای آن ها اعمال نمیگردد .

چنانچه حیث هیئت عمومی دیوان , عدم جلوگیری خرید خودرو فروش خودروهایی است که بدون تخلف ادامه مسیر عرضه میکنند ولیکن بطور نمونه , مدارک اضطراری را به ملازم ندارند , می بایست اعلام کنیم که پلیس راهور با دیوان نیز عقیده بوده و درمقدمه و بند ۱و۳ بخشنامه نام برده هم به این موضوع تاکید کرده است .

۳ - آنچه هیئت همگانی دیوان عدالت اداری به آن پرداخته است صرفاً بند ۲ بخشنامه بازرسی راهور هست که در آن به موضوعات و مصادیقی نظیر &# خرید خودرو دیوار ; ظن در سن راننده ” اشاره شده‌است . بنابر این در صورتی شخص صغیری در هم اکنون رانندگی لکن بدون تخلف با موتورسیکلت یا این که هر دسته وسیله نقلیه دیگری بوده باشد به استناد این رأی دیوان , پلیس نباید نسبت به متوقف کردن آن وسیله نقلیه مبادرت نماید! در حالی که مثال های زیادی از رانندگان سوای گواهینامه توسط عوامل پلیس متوقف و اعمال قانون می گردند . به عنوان نمونه در۱۱/ ۰۳/ ۱۳۹۶ در مسیر گیلان به قزوین بعد از گردنه کوهین در محدوده استان قزوین پسر نوباوه ۹ ساله ای رانندگی با یک دستگاه تریلی هوو با توشه رل آهن عهده دار بوده و بابا ایشان در درحال حاضر استراحت در کابین راننده بوده است پلیس راهور آن را متوقف و ضمن پیشگیری از پیدایش رویدادها و سوانح ناگوار رانندگی , او را به مراجع قضائی معرفی و رأی مقتضی بر طبق محکومیت بابا راننده صادر و اجرا شد .

بنا براعلام تارنما پلیس , ناگفته نماند با ابطال بند ٢ بخشنامه نام برده , مواردی زیرا کنترل همراه داشتن زنجیر چرخ در مبادی و محورهای کوهستانی و برفگیر توسط پلیس راهور از حوزه عملکردی و اختیار آن خارج خواهد شد .

بدین ترتیب رأی هیئت عمومی دیوان برای پلیس قابل احترام و اجرا بوده و لکن بایستی اعلام کرد بخشنامه نام برده درحال حاضر در هم اکنون اجراست و صرفا بند ٢ آن متوقف شده است . هرچند به حیث می‌رسد شایسته بود نکات دقیق و فنی به سمت کنترل تخلفات رانندگی و پیشگیری از رویدادها احتمالی , مدنظر هیئت همگانی دیوان عدالت اداری نیز قرار می گرفت» .


برچسب ها: تویوتا ,
[ بازدید : 22 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش قیمت خودرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]