پژو پارس TU5 بخرم یا سورن EF7 توربو ؟

يکشنبه 1 مرداد 1396
19:59
Gundersen Justice

اگر قصد خرید سدان خانوادگی زیر 40 میلیون تومان را دارید و فضای پهناور کابین و صندوق توشه در حق تقدم تان باشد , می بایست به سراغ اعضای خانواده پژو و سمند بروید . ولی نسخه های تکراری و از مدافتاده این خانواده را فراموش فرمائید . به دلیل آنکه حال گزینش های به روزتری مثل سمند سورن با پیشرانه توبوشارژ و پژو پارس با پیشرانه مشهور TU5 در مقابلتان قرار دارند . استفاده از این موتورها در سدان های خانواده سمند و پژو سبب ساز شده تا نظیر قدیم این خرید خودرو فروش خودروها مصرف سوخت بالایی را به شما اجبار نکنند و نسبت به پیشین راندمان بهتری داشته باشند .

در 10 سال قبلی خانواده پژو پارس با دقت ظاهرا سنجیده و عامه پسند , همیشه موقعیت قابل قبولی در بازار جمهوری اسلامی ایران داشته است . ولی یکی‌از مهم ترین مشکل‌ها پژو پارسی منفعت گیری از پیشرانه 1 . 8 لیتری با تکنولوژی قدیمی بود که سبب ساز می‌شد این خرید خودرو فروش خودرو از لحاظ مصرف سوخت مقرون به صرفه نباشد . ولی مدتی است کشور ایران اتومبیل پیشرانه TU5 متعلق به پژو 206 تیپ 5 را جایگزین پیشرانه دیرین XU7 کرده تا علاوه بر سعی خوب تر , مصرف سوخت ذیل تری داشته باشد . طراحی ظاهری پارس دست نخورده ما‌نده و تنها مواردی جزیی مثل طولانی تر شدن راهنما به آینه های جانبی و فایده از رینگ های آلومینیومی 5 پره در بدنه پارس تغییر کرده اند . قلاب بکسل هم چنان به عنوان یک کدام از نقاط ضعف در نمای قسمت رو به رو به شمار می‌رود .
در ورژن LX کابین تغییرات زیادی را تجربه کرده که از مهم ترین آنها می توان به داشبورد جدید با طراحی گوناگون اشاره نمود . این داشبورد تازه پباده سازی خوبتر و مدرن تری از قبل داراست البته نمی توان به روی افت کیفیت آن نسبت به قبلی دیده پوشی کرد . البته بهره گیری از امکانات دلخواه در این مقام بها قایع شده تا افت کیفیت کابین را فراموش نمایید . در نگاه اولیه تهیه و تنظیم برقی پشتی صندلی جلو و قرارگیری دکمه های تهیه و تنظیم سیستم صوتی روی فرمان جلب دقت می کند و سیستم تهویه مطبوع نیز به صورت خود کار تنظیم میگردد .


هر 4 شیشه و آینه های جانبی به طور برقی تنظیم میگردند و امکان تاشوندگی آینه های جانبی رفاه مناسبی هنگام پارک کردن اتومبیل به ارمغان میاورد . پارس نیز چنان یکی از جادارترین خرید خودرو فروش خودروهای این مشقت ارزش است و هیچ ایرادی به فضای صندلی های جلو و عقب و صندوق بار 470 لیتری وارد نیست .

یکی‌از ضعف های پارس تازه عدم مطابقت پیشرانه و وزن سنگین بدنه است . موتور TU5 با حجم قلیل خیس ( 1 . 6 لیتری ) اما به لطف منفعت بردن از 2 میل سوپاپ در صدر ( 16 سوپاپ ) توانایی تولید 108 اسب بخار اقتدار و 142 نیوتن متر گشتاور را دارد و مصرف سوخت اش در بهترین حالت به 7 . 5 لیتر در 100 کیلومتر میرسد که با دقت به ثابت ماندن حجم باک ( 70 لیتر ) کم خیس از قبل پای صاحب اش را به پمپ بنزین ها باز می کند .

نفوذ صدای پیشرانه نسبت به قبل اندک خیس شده ولی به خاطر تقسیم وزن نامتقارن , بیش تر وزن روی محور جلو سنگینی می نماید و ضربات این قسمت بیش تر از ردیف عقب است که به منجر می شود قطعات ناچیز کیفیت پس از مدتی به سر و صدا بیافتند . ضرایب دنده های 3 و 4 سبک است دنده 5 تنها به عنوان اوور درایو برای کاهش مصرف سوخت مورد سود قرار می گیرد که همین عامل باعث شده تا در شیب های تند برای نگهداری کشش خرید خودرو فروش خودرو نیاز به معکوس های متواتر داشته باشید . پیشرانه پرقدرت تر ولی وزن اکثر نسبت به قبلی سبب ساز شده تا پارس TU5 از لحاظ شتاب نخستین تفاوتی با جور مجهز به پیشرانه 1 . 8 لیتری نداشته باشد &# خودرو خريد اقساطي ;


برچسب ها: تویوتا ,
[ بازدید : 38 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش قیمت خودرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]