علت ترک خوردن داشبورد

يکشنبه 1 مرداد 1396
19:39
Gundersen Justice

اگر یک مکان نما مدل 57 داشته باشید , احتمالاً با این نقص‌ , یعنی کنار گذاشتن خوردن داشبورد روبرو شده‌اید . این مسئله , همه جا به همین شکل است . پس چرا داشبورد مکان نما مدل 57 رخنه‌ می‏خورد , البته داشبورد یک پراید گونه 79 تا زمانه زیادی سلامت می‏ماند؟

همان طور که احتمالاً حدس زده‌اید اولین برهان فروغ و روشنایی خورشید است . در سالهای گذشته , خرید خودرو فروش خودروسازان , خطرات مربوط به قرار داشتن مداوم در معرض تابیدن آفتاب و افزایش دمای ناشی از آن را نمی‌دانستند . علاوه بر افزایش دما , اشعه‌ی ماوراء بنفش هم عامل مهمی است . تابیدن طولانی بازه اشعه‌ی ماوراء بنفش می‌تواند پیوندهای شیمیایی یک پلیمر را بشکند و موجب تخریب آن شود . البته در واقعیت , اختلال با اهمیت درین است که تراز داشبورد کاملاً کم آب می شود . افزودنی‌های پلیمری به اسم نرم‌کننده‌ها با گذشت زمان از داخل داشبورد به فضا حریم پراکنده می‌شوند .
نرم کننده ها
نرم‌کننده ها موادی می باشند که جهت کاهش دمای انتقال شیشه‌ای به یک پلیمر افزوده می‏شوند . جزو یک لوله‏ی سخت پلی ( وینیل کلراید ) ( PVC ) را با پرده‏ی حمام که آن نیز از PVC است , مقایسه فرمایید . پرده‏ی پلاستیکی , نرم کننده‏ای به عنوان افزودنی داراست که آن را قابل انعطاف و انعطاف پذیر می‏کند . نرم کننده‏ها معمولاً مولکول‏های آلی کوچک میباشند . بیس - ( 2 - اتیل هگزیل ) فتالات , یا به اختصار DOP , عموماً همپا با PVC , به عنوان مصرف می‏شود . ضمناً DOP ماده‏ی شیمیایی‏ای است که بوی خاص تازه بودن سفره , مشخصه‏ی آن است .

حال چه حدسی می‌زنید؟ پوشش فرنگی داشبورد شما از PVC ساخته شده است . در طی سال ها که آفتاب فصل تابستان به آن میتابد , نرم کننده تبخیر می‌شود و در فیض . . . خُب , خودتان می‌دانید .

داشبوردها پیچیده می باشند

داشبورد یک اتومبیل , از سه لایه درست شده شده است . شما لایه ی زیرین را نمیبینید . این لایه از یک ترموپلاستیک تقویت شده با الیاف شیشه , ساخته شده است . روی آن لایه ای از فوم پلی یورتان جای‌دارد . لایه‏ی رویی در اتومبیل‏های کهن , حتماً از جنس PVC است . اخیراً رویه های داشبورد از آلیاژ PVC با ماده ای به نام ABS , درست شده شده اند .


ABS مخفف اسم یک کوپلیمر بل تشکیل شده از خرید خودرو دیوار , بوتادی ان , و استایرن است . PVC آلیاژ شده با ABS در کار کار PVC یاور با قابل انعطاف کننده را انجام می‏دهد , اما در این باره , ABS تبخیر نمی‏شود . به این ترتیب داشبورد ماندگاری زیاد بیشتری پیدا می‏کند .
تعمیر و حفظ PVC - ABS
سابقاً درباره‌ی عملکرد محصولات تمیز‌کننده اتومبیل , بحثی اتفاق افتاده بود . یک داعیه این بود که‌این مواد به جای آنکه روغن نرم‌کننده داشبورد را تعویض نمایند , در حقیقت روغن‌ها را به مرحله میاورند و موجب تبخیر سریع‌تر آن ها می‌گردند . البته , تحقیق دیگری کاملاً عکس این مطلب را نشان اعطا کرد . وازلین بین بخش اعظمی از علاقه‌مندان به خرید خودرو فروش خودرو , مسئله دقت است . ارزان است و هیچ خصوصیت منفی نشان نمی‌دهد . در همین فی مابین ایده‌ی استفاده از موادی شبیه کرم ضد آفتاب نیز مطرح شد . در آن عصر , این ایده به اندازه‌ی کافی منطقی به نظر می‌آمد , چرا که بالاخره این کرم از مضرات اشعه‌ی ماوراء بنفش توقف می‌نماید . ولی ایراد اینجاست که کرم ضد آفتاب جانشین روغن‌ها نمی شود و یا آنها‌را نگه نمی‌دارد , و علاوه بر این پسماند نامطلوبی بر جای می گذارد . ممکن است چاره آخرین این باشد که متخصصین پلیمر مواد بهتری را ابتکار کنند!
چرا داشبورد خرید خودرو فروش خودرو رخنه‌ می‌خورد؟


برچسب ها: تویوتا ,
[ بازدید : 20 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش قیمت خودرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]