مزایای فایده از باد نیتروژن در لاستیک ها

يکشنبه 1 مرداد 1396
21:02
Gundersen Justice

حتما تا به حالا عباراتی نظیر این که باد نیتروژن منجر کاهش هزینه یا این که کاهش مصرف سوخت می شود را شنیده اید . ادعاهایی از این قبیل در زمینه ی استفاده از باد نیتروژن مطرح میشود که در این مطلب سعی داریم صحت آنان‌را بررسی کنیم .

1 – مراقبت خوبتر باد لاستیک

هر لاستیکی به مرور عصر با کاهش فشار باد مواجه خواهد شد که تغییرات دمایی آن را تسریع می کند . قانون کلی این است که به ازای هر 10 درجه کاهش یا ارتقا دما 1 پی اس آی کاهش فشار باد رخ می دهد . گفته می گردد که نیتروژن به خاطر اینکه مولکول های بزرگتری نسبت به اکسیژن دارد احتمال این که از دیواره های تایر بیرون شود کمتر است . بر طبق تحقیق موسسه خودرو خرید و فروش ( گزارشات مصرف کننده ) در سال 2006 تستی یک ساله انجام شد تا مشخص شود معیار افت فشار باد در لاستیکهایی که نیتروژن داشتند عمده است یا این که لاستیکهایی که باد عادی داشتند . سود آزمایش نشان بخشید لاستیکهایی که باد نیتروژن داشتند افت فشار کمتری در طول دوره برایشان صورت داد اما اختلاف فشار با تایرهایی که باد ساده داشتند تنها 1 . 3 پی اس آی بود . فی مابین 31 تایری که آزمایش شدند از اندازه باد نخستین که 30 پی اس آی بود در مثال های نیتروژن متوسط افت فشار 3 . 5 و در مثال های بی آلایش 2 . 2 پی اس آی بود . در این امتحان نیتروژن چیره شد اما اختلاف متعددی بین نیتروژن و باد عادی فقدان .

2 – کاهش مصرف سوخت


موسسه EPA ( تاکسی حفاظت محیط زیست ایالت متحده ) می گوید در صورتی هر 4 تایر به میزان 1 پی اس آی اندک باد باشد تا 0 . 3 درصد در مصرف سوخت تاثیر منفی می گذارد . در فیض چون نیتروژن حفظ فشار باد بهتری داراست باعث کاهش مصرف سوخت می شود . در‌حالتی که شما حداقل ماهی 1 بار فشار باد لاستیکتان را بررسی نمایید نیازی به مبلغ مازاد برای باد نیتروژن ندارید و به این ترتیب برتری نیتروژن در مصرف سوخت مضاعف نادر رنگ خواهد شد . اما کار کردن بدین اصل ( ارزیابی کردن فشار حداقل ماهی یکبار ) برای طولانی تر مردمان در حرف ساده تر است تا در کار . بیشتر مردم فراموش می کنند که باد لاستیکهایشان را محاسبه نمایند . با وجودی که اکثر خرید خودرو فروش خودروهای امروزی مجهز به سیستم TPMS یا این که کنترل فشار باد لاستیک می‌باشند , موسسه استاندارد و ایمنی بزرگراه های آمریکا در تحقیقات خود متوجه شد که صرفا 57 % از خرید خودرو فروش خودروهایی که مجهز به این سیستم بودند فشار بادشان درست بود زیرا این سیستم ها طوری پباده سازی شده اند که اغلب کمبود فشار باد را نشان دهند نه صحیح بودن فشار باد .

3 – حرارت کمتر

هنگامی باد معمولی در لاستیک باشد رطوبت ( آب ) را جذب کرده و زمانی که تایرها در هم اکنون چرخش می باشند حرارت آن‌ها فراتر رفته و آب به بخار تبدیل می‌شود و در اثر افزایش حجم سبب افزایش فشار لاستیک میگردد . گفته می گردد چون نیتروژن خشک است بنابراین آب یا رطوبت در لاستیک بوجود نمی آید تا باعث نوسان فشار آن شود . البته پژوهش ها نشان داده است که این تغییرات حرارت هنگام منفعت از باد ساده در مقایسه با نیتروژن کم است .

4 – توقف از پوسیدگی حلقه

گفته می‌شود چون باد نیتروژن خشک است و رطوبت و آب در لاستیکی که باد نیتروژن داراست وجود ندارد بنابراین پوسیدگی رینگ صورت نمی دهد . البته جنس رینگ ها طوری است که‌این ایراد مضاعف دور از شوخی نیست . نخستین این که رینگهای آلیاژی مشکلی با آب داخل لاستیک ندارند چون پوششی دارا هستند که از اکسیده شدن آلومینیوم دوری می نماید . دوم این که رینگهای فولادی هم فقط موقعی به خلل می خورند که رنگ آن‌ها آسیب ببیند . پس این داستان نیز برتری چشمگیری برای نیتروژن محسوب نمیشود .


برچسب ها: تویوتا ,
[ بازدید : 28 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش قیمت خودرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]