دانستنیهایی راجع به شمع های یک سری الکترود ( یکسری پلاتین )
خودرو خرید اینترنتی اشتباه در خصوص شمع دو پلاتین
مبتنی بر دسته پباده سازی موتورها اشکال مختلفی از شمع در بازار موجود است . از حیث تعداد الکترودها شمع ها به دو دسته تک پلاتین و تعدادی پلاتین ( 2 پلاتین تا 4 پلاتین ) تقسیم میگردند . یکیاز دلایلی که برخی از خرید خودرو فروش خودروسازان از شمع های چند الکترود به کار گیری می نماید عمر بیشتر آنها نسبت به تک پلاتین است . اعتقاد و باور غلطی که اکثرا بین مردم و فروشندگان لوازم یدکی شکل گرفته این است که شمع های دو پلاتین در هر توشه سیکل انفجار موتور دو جرقه به طور همزمان ساخت می کنند و زیرا یک جرقه بیش تر از شمع های تک پلاتین تولید میشود احتراق بهتری انجام یافته و عجله خرید خودرو فروش خودرو ارتقا می یابد! یکی ترفندهای فریب دادن خریداران بی اطلاع برای خرید شمع های دو پلاتین تبلیغ شتابگیری بهتر است اما در کار شاید اینطور نباشد .
روش عملکرد شمع تک پلاتین و 2 پلاتین
چه بسا اگر شمع شما 4 الکترود نیز داشته باشد باز هم فقط یک جرقه در سیکل انفجار موتور رخ می دهد زیرا خواص الکتریسیته طوری است که مدام کوتاه ترین مسیر را انتخاب می کند . در شمع تک پلاتین صرفا یک مسیر موجود است که اصولا مسافت بین الکترود مرکزی و الکترود کناری هست . به این مسافت فیلر شمع یا گپ شمع میگویند که اندازه آن در خرید خودرو فروش خودروهای مختلف متفاوت است .
شمع تک پلاتین و 2 پلاتین
در شمع های دو پلاتین دو الکترود کناری موجود است . پس در واقع در شمع دو پلاتین 2 عدد گپ یا این که دو مسیر برای ایجاد جرقه وجود دارد . درصورتی که فرض کنیم فاصله در میان الکترود کناری اول و الکترود مرکزی 0 . 9 میلی متر ( گپ اولیه ) و فاصله بین الکترود کناری دوم و الکترود مرکزی 0 . 92 میلی متر ( گپ دوم ) باشد با اعتنا به خواص الکتریسیته جرقه در گپ اول رخ میدهد چون 0 . 9 کمتر از 0 . 92 است .
[ بازدید : 21 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما : ]