از کجا بفهمیم کاتالیزور خرید خودرو فروش خودرویمان سالم است؟

يکشنبه 1 مرداد 1396
20:02
Gundersen Justice

رید خودرو اقساطی بخش مهمی از سیستم در دست گرفتن آلایندگی خرید خودرو فروش خودروی شماست . معمولا کاتالیزورها قدمت بالایی ( نسبتاً درتوان قدمت اتومبیل ) دارا هستند اما برخی اوقات تلاش آنها مختل میگردد . شایسته ترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که نسبت به علامتها فساد کاتالیزور هشیار باشید و به محض اینکه به کارکرد کاتالیزور مشکوک شدید برای محاسبه آن مبادرت کنید
کاتالیزور چه‌گونه کار می کند؟
مبدل کاتالیزوری مورد استفاده در اگزوز اتومبیل ها , کاربرد جدیدی از کاتالیزور سطحی است . کربن منوکسید و هیدرو کربن های حاصل از سوخت های نسوخته جان دار در دود خرید خودرو فروش خودرو , از آلاینده های خطرناک هوا میباشند . گازهای بیرون شده از اگزوز خرید خودرو فروش خودرو ملازم با یه خرده هوا از روی کاتالیزور که دربرگیرنده فلز اکسیدهاست عبور داده می گردد . گاز CO و هیدروکربن ها به CO2 و H2O تبدیل می شوند که نسبتا بی خطرند و در هوا رها می گردند .

معمولا تکنسین ها خرید خودرو فروش خودرو شمارا با دستگاه دیاگ کامپیوتری بررسی می کنند تا منبع عیب را پیدا کنند . به عنوان مثال شاید سوکت سنسور اکسیژن را موقتی در بیاورند تا مشاهده کنید آیا تغییری تولید می گردد یا خیر و در رخ لزوم شاید کاتالیزور شما تعویض شود .

در بسیاری از کشورها در آوردن کاتالیزور و رانندگی بدون آن تخلف سنگینی محسوب می شود و خلاف قانون است . زیرا به محفظه زیست صدمه جدی وارد می‌شود . براین اساس درصورتی که فساد کاتالیزور به تفکر حذف آن نباشید .
علائم فساد چیست؟
اینک 9 آیتم از مرسوم ترین علائمی که هنگام حاد شدن کاتالیزور رخ وارد می کنند را مرور میکنیم .

1 – ارتقا ناگهانی مصرف سوخت

2 – افت شتابگیری

3 – ممکن است خرید خودرو فروش خودروی شما روشن نشود یا این که بد شروع بخورد

4 – خرید خودرو فروش خودروی شما در آزمایش آلایندگی مردود میشود ( مقادیر HC و CO بخش اعظم از نرمال )

5 – چراغ اخطار ( ارزیابی ) در پشت آمپر واضح میگردد

6 – بد کار کردن خرید خودرو فروش خودرو یار با لرزش در حالت بدور آهسته

7 – بوی بد یکی‌از معمول ترین علامت ها فساد کاتالیست است . چنانچه بویی مشابه تخم مرغ گندیده احساس کردید و به مرور فرصت بو بیشتر شد آرم خرابی کاتالیزور است

8 – کاهش دمای کاتالیزور ( با توجه به این‌که بازدهی حقیقی کاتالیزور زمانی است که دمای آن بالا می رود و چه بسا احتمال دارد تا مرز 700 و 800 رتبه هم نزدیک شود پس کاتالیزوری که پس از مدتی رانندگی و گرم شدن موتور هنوز به دمای ایده ال خویش نرسیده باشد معیوب است )


ولی رویه تشخیص دمای کاتالیزور نیازمند دستگاهی به نام حرارت سنج اینفِرارِد است .

9 – در صورتی‌که که خرید خودرو فروش خودرو تماما سرد باشد درصورتی که کاتالیزور را با دست تکان دهید و صدایی مشابه جنبش تناول کردن سنگریزه در درون آن به گوش رسد علامتی از ریختن شبکه های داخل آن است .


برچسب ها: تویوتا ,
[ بازدید : 24 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به خرید و فروش قیمت خودرو است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]